Baciller hit tack

Börjar ångra att jag tog den där svininfluensa-sprutan... Jag hade verkligen behövt vara sjuk i nån vecka eller två. "Att göra"-listan här hemma börjar bli oöverskådlig och man kommer hela tiden på nya punkter att tillföra. Inte blir det lättare att man inte har en ledig sekund att göra allt på heller.... Jobb, flygkurser och flyttar tar upp i princip all tid.

Jag skulle verkligen behöva dra på mig en ordentlig förkylning så man fick lalla runt hemma med en 38-39graders feber i lagom tempo och bara kunna bocka av på listan.

Till det positiva är att det nu är i princip slutflyttat, några småsaker kvar bara hemma hos Helena. De tar vi på lördag och sedan blir det storstädning av lägenheten innan besiktningen i nästa vecka. Ska bli skönt att kunna släppa den jättepucken sedan!

Även slutet på flygteorin närmar sig. Efter att ha vikt 2-3 vardagskvällar i veckan nu i ett par månader till att sitta och ha lektion på flygklubben ska det bli skönt nu när allt är klart i början av mars. Fatta, jag kommer nu dubbla min tid jag har i hemmet på veckorna. Spendera mer tid med älsk och få lite saker uträttade för en gångs skull. Wonderful.
Första flygningen närmar sig med. Är klar för att börja flyga men väntar nu bara på lite stabilare väderlek så man kan planera in lite lektioner. Om man har tur med vädret och viker någon vecka i början av sommaren bara till att flyga kanske tom flygcertet är klart i sommar. Hade varit störtskönt så det inte hinner bli vinter igen och uppehåll i flygningen. Hoppas....


Men först och främst vill jag iaf kunna känna att jag har lite fritid. Tänk så skönt det hade varit att kunna säga meningarna "Vad ska vi hitta på?", "Jag har inget att göra just nu" eller "Nej, jag vet inte vad som händer i helgen"....

Känslan att få känna sig uttråkad är underskattad.


Kommentarer
Postat av: Gun

Tack för igår!! Du har fått en bloggaward på min sida. Gå in och se för mer info! Ha de..

2010-01-31 @ 14:10:16
URL: http://gunakesson.blogg.se/
Postat av: Stoxe

Tack själva! Var en riktigt lyckad eftermiddag, kväll och natt!=)



Ohhh en bloggaward. Det har jag aldrig fått innan. Kul!



Ska se vad jag kan knåpa ihop.... :)

2010-02-05 @ 10:09:15
URL: http://stoxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0