Take Over The World




I början av december tipsade jag om bandet Mumford & Sons och det glädjer mig nu att P3 snappat upp dom med och börjat spela iaf 2st av deras låtar. Kul!

Nu är det dags för nästa tips, The Courteeners. Har lyssnat igenom lite av deras material och det låter mest som brittiska band alltid låter men ett guldkorn har dom, Take Over The World. En liten fin & enkel historia som växer ju mer man hör den och med en vacker text.

Im only a paperboy from the North West
But I can scrub up well in my Sunday best
How could I ever do for you?
Because Im true and Im real and this is how I feel
I think its time for me and you to take over the world



Ska vi gissa att den når P3s "C-lista" och får lite speltid någon gång till hösten?;)


Kommentarer
Postat av: Hevelin

Mysig låt! Men jag tror den berör mig mest för att videon är så mys! Kan det inte vara så att den blir liiite för "tråkig" för P3-lyssnarna? En gissning bara.

Och hur ofta är det BRA att de där låtarna man finner och fastnar för även når radiokanalerna med besked så småningom? Dom har redan spelat sönder ett gäng låtar för mig. P3 kan det, dom också. Om än i betydligt mindre skala än vissa andra radiokanaler...

Usch vad jag klagar... =P

2010-04-30 @ 15:29:56
URL: http://itchipysslar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0