Etta Nolla Nolla

100. När har jag skrivit alla de inläggen? Hur har jag haft tid med det?

Kommer inte ihåg när jag startade bloggen men det borde vara ett drygt år sedan. Inläggstakten har avtagit markant iaf. Vet att jag i början hade som mål att minst skriva varannan dag. Inte direkt det tempot nu för tiden.

Hur som helst såg jag att detta blir mitt 100:e inlägg. Kanske lämpligt då jag haft den längsta bloggpausen i bloggkarriären, en dryg månad. Men jag ser på statistiken att det fortfarande är en hel del som följer den. Vilka ni nu är måste ni vara väldigt tålmodiga!

Vad har då hänt sedan sist...hmmm... tänk tänk.... Påsken firades i sthlm med Helena och min familj. En satans massa shopping och runtflängande blev det iaf. Har nog aldrig bränt så många tusenlappar på en långweekend hemma men nu har vi båda i princip nya garderober. Konstigt att man alltid ska köpa en ny garderob varje vår....

Efter påsken har jag varit bortrest större delen av tiden. Har varit på flygövning i Holland i 2 veckor. Eller flyg och flyg... Blev väl bara en 4dagar med det innan vulkanen med ett outalbart namn satte stopp. Har hunnit med att se mycket där nere iaf och bli rejält less på det urkassa Holländska köket. Tamefan sämre än det brittiska. Bara friterat. Allt friterat. Gärna friterat två gånger. Jag lade bara på mig något kilo som tur var. Andra arbetskamrater lyckades lägga på sig 7kg på 14 dagar. Lite talande.

Helgen som var nu senast så har man tagit igen all missad tid med min älskling. Förutom på lördagskvällen då vi hade en hög med vänner här på överraskningsfest då fröken söt inte visade sig vara så liten längre utan gick och fyllde 25år. Jag tog ut henne på finmiddag på stan och när vi kom hem var det ett 20tal personer i lägenheten som "överraskade" henne. Jag hade ju givetvis ett litet finger med i spelet....
Även jag gick ju och blev ett år äldre i fredags. Känns inte som det men hur många gånger jag än tittar på personnummret så får jag det till att man är 29 nu. Farligt nära 30....

Min ålder är ju inte så mycket att fira men älsks 25 är roligare. Förutom lite sprit (mest beställningsvaror från Holland..) och småprylar fick hon en resa i present av mig. Tänkte vi skulle få lite tid för oss själva nu när jag varit borta så i mitten av maj flyger vi ner till Rom i Italien och är där måndag till fredag. Kommer bli underbart!



På förhoppningsvis oftare återseende!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Borde väl kommentera nu när du tillslut uppdatera :p

Tack för resan! Känner mig så himla trött så arbetsveckan som är kvar innan vi åker får gärna segla förbi i väldigt hög hastighet. Men nu är det ju snart helg åtminstone, Valborg dessutom :) längtar efter grillat :)

kul att du hunnit uppdatera en gång till.. Du som absolut inte skulle ha tid att gå ut med hunden

2010-04-29 @ 13:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0