När ändå ångan är uppe...

...så passar jag väl på med ett musikinlägg igen:)

Såg som hastigast en musikvideo via facebook, reagerade på låttiteln, kom ihåg en annan låt med samma namn och kom att tänka på ytterligare en annan liknande låt från samma period i livet. Ibland är de små grå där uppe lustiga.

Den jag kom att tänka på är iaf den vackra LA Song av Beth Hart. En tjej med mycket speciell röst som säkert inte uppskattas av alla, men låten är otroligt fin.
Väl värd en lyssning & här i live-version.









Ni som precis som mig bor offside och reklamradiomässigt bara har tillgång till den oftast avskyvärda RIX FM och därför oftast lyssnar på P3 har säkert hört mitt nästa tips. The Big Pink - Dominos. En skön låt poplåt som nästan går i slowmotion. Den har en fet bas och låter fantastiskt här på hemmabiosystemet med min XTC W12 subwoofer (än så länge har inga grannar klagat, jag vrider långsamt upp basen varje vecka för att se var gränsen går haha;) ). Varsågoda!






Nu är det dags att sätta på maten då "älsk" är på väg hem. Ja, hon är ju västerbottning så jag känner pressen & måste anpassa mig och säga "älsk". Take care homies.

Kommentarer
Postat av: Itchi

Åh, den Hart-låten hade jag helt glömt! Här spelas det ibland sedan några år tillbaka en annan av hennes låtar, nämligen "Learning to live". Har nu bara två låtar att utgå från, men ändå... Underbar och speciell röst. Det är lite som den underbara rösten Tracy Chapman besitter, fast i annan genre. Så om Chapmans lite dovare röst går an så borde väl Beths göra det också, kan jag tycka. =)

2009-09-23 @ 22:43:40
URL: http://itchi.blogg.se/
Postat av: Älsk

När jag nu fick skäll för att jag inte kommenterar nåt så kan ja ju passa på att säga ännu en gång att jag inte använder ordet älsk! Bara för att min syster gör de betyder de inte att alla västerbottningar gör de, du vet ju att den andra som använder de är bodenbo :P

2009-09-24 @ 16:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0