Ensam men inte ensamt

Sitter ensam i lägenheten här en fredagkväll. Allt är lugnt och stilla. Lite lagom lullig av en flaska vin. TV:n skrålar, ibland även lite musik. 
Nej, det är inte slut med H, jag har bara överlåtit henne till hennes kompisar då de skulle ha en tjejkväll. Singstar, cider, shots och vad som nu mer försigår på dessa tillställningar. Det lär jag aldrig få veta. Det vill jag inte få veta.
Kiitos ligger och drömmer på mattan och sprattlar med benen. Gnäller till lite. Tittar upp. Somnar om.
Det är avkopplande.

Men nog känner jag lite avsaknande allt. Ser fram emot att få prommenera och möta henne igen. Om det nu blir 00 eller 04 spelar mindre roll. För vissa gör man vad som helst.

Var egentligen planerat en myskväll. Det blev det ändå, om än till vissa delar på varsitt håll.
H ringde lite skamset och ursäktande sig i eftermiddags och sa att hon blivit inbjuden på tjejkväll och frågade om hon fick gå. Självklart får hon gå! Vänner skall vårdas.
Vi fick en skön eftermiddag och början på kväll ändå. Lite shopping följt av en god middag värdig en fredag.
Lagade en älgstek med hasselbackspotatis, kokta rödbetor och en hemmagjord portvinssås. Han även med att svänga ihop en efterrätt. Smulade ner lite digestivkex i whiskeyglas. Hällde över kessella med jordgubb/lime-smak samt toppade med lite hackade frusna hallon samt mini-marshmallows. Lite likt en chessecake men gick på 3minuter och blev syndigt gott. Det var inte sista gången.

Efter käket eskorterade jag och Kiitos H till festen, gav henne en kyss och lummade sakta hem i duggregnet.
Har nu hunnit göra en hel del när jag är ensam, dock inte det jag planerade givetvis. Så uppstyrd ska inte en fredag behöva vara. Men tänkte iaf nu ta tag i att sätta upp en lampa över matbordet. Det börjar vara mörkt på mornarna när man läser tidningen. Och så dyker ju lilla mor upp på måndag och stannar en vecka. Dags att göra ett nytt ryck i lyan.

Trots att man är ensam en fredagskväll (Kiitos ursäktad...) så känns det inte ensamt. Jag vet att du finns där ute i mörkret någonstans. Snart syns vi igen. Jag älskar dig.

Puss




Kommentarer
Postat av: Älsk

Maten var jätte god, du skulle ju ha tagit en bild å lagt ut det oxå! fast bilden du tog är ju fin oxå ;) Jag älskar dig! Puss

2009-09-26 @ 15:24:35
Postat av: Alex

Fan Stefan :) Grattis!!

2009-09-26 @ 18:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0