Hörselgångsmassage

Jag känner att jag försummat musiken lite på sistone därför blir det här lite tips och reflektioner!

Två album har fysiskt inhandlats sista tiden, Takidas nya "The darker instinct" samt Eric Hassles "Hassle". Kan ju direkt säga att om jag ska utse en "vinnare" av dessa får det faktiskt bli Hassle trots att jag alltid diggat Takida skarpt. "The darker instinct" var precis som jag misstänkte att den skulle bli, en mellanskiva. Förra skivan var grym och alla hade höga förhoppningar på denna men den lever inte upp riktigt. Inte dålig men för få framtida klassiker även om den duger att ha på i bakgrunden. Bästa spåret i min mening är "Between the lines", den och ev "As you die" kan i framtiden ev. få ligga med på en "best of"-skiva. Resten är utfyllnad.

Hassle då. Han utmålades som underbarn redan långt innan en skiva var klar. Speciell röst, speciellt utseende. Catchigt men inte barnsligt. Och han levererar!
Hela skivan är rätt skön och kan spelas flera gånger i rad utan att man ledsnar. Ett bra betyg.
Faktiskt lite svårt att utse ett bästa spår då flera håller hög kvalité. Det är mest känslan för dagen som avgör. Men om jag verkligen måste ta ut en så blir det nog "Bump in the road". Den har gått att lyssna till på youtube rätt länge och hittas här!


I övrigt har det köpts och laddats hem digitalt lite av varje men värt att nämna finns nedanstående:
David Guettas album "One love". Fullpackat med hits av världens just nu ledande DJ/Producer. Undar om inte han just nu har ett finger med i spelet på 3 av de 4:a första låtarna på Trackslistan. Har för mig att de sa det i helgen. Imponerande! Bästa låten är hur som helst "Sexy bitch" som spelas flitigt just nu. Helgrym i min mening.

Sedan har vi den i P3 rätt flitigt spelandes Jonathan Johansson med albumet "En hand i himlen". Rätt annorlunda och lågmäld skiva. Riktigt soft att ha på i bakgrunden då man ändå knappt hör vad han sjunger. Bästa spår är den vackra "Efter skimret, efter snön" även den hörs då och då på P3. Lyssna och njut!


Till sist väntar jag ivrigt till jag kan lägga händerna på dubbelalbumen från Markus Krunegård samt Lars Winnerbäcks nya. Winnerbäck ska förövrigt jag och Helena se i Luleå nu i november. Blir andra gången för mig och lär bli lika trevligt:)


Var mycket svenskt idag märker jag. Givetvis har det inhämtats en del trance med så de här tipsen är för dig Alex;)
RAM – RAMsterdam (Jorn van Deynhoven remix)
Steve Brian - Yaya (Ronski speed remix)
3rd Moon - Monsun
Giuseppe Ottaviani & John O'Callaghan - Our Dimension
Corderoy - Kyrie (Original Dub)
Philippe El Sisi ft.Aminda - You Never Know (Aly & Fila Remix)


Avslutar dagens musiktips med det bästa spåret från Daughtrys senaste album "Leave this town", den helt underbara "Open up your eyes". Lyssna och njut av när han tar i med rösten. Gåshud.


Kommentarer
Postat av: Itchi

Trevligt! Då blir det att skaffa sig lite ny Daughtry-musik då!

Och vad gäller Hassle... Den som spelas som mest på P3 nu, Don't Bring Flowers eller vad den nu heter... Är det bara jag som tycker att en viss liten "trudelutt" i den låten är liiiite väl lik den i Bump In The Road? Då föredrar jag att skippa P3-låten helt och bara lyssna på den sistnämnda, helljuva låten...

2009-09-23 @ 22:50:40
URL: http://itchi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0