Sida ur livet

Gott om tid har jag ont om...

Händer för mycket nu för tiden och har knappt suttit vid datorn eller ens tv:n sista veckan, det är körigt minst sagt.

Förra veckan bestod mest av en flygövning som dimmade bort, blev inte många flygtimmar producerade i skitvädret, men inte gjorde det mig så mycket så jag gråter inte. Fick ju chansen att basta och spela kort på vidselbasen, få förrunnat:P

I lördags åkte jag och love upp till Happis och gick på IKEA, mest egentligen för att komma iväg och planera lite vad som behöver köpas nu när vi slår ihop våra påsar. Planera, jo tjena... Det slutade med att Herr Kamprad blev över 8000kr rikare... Men nu kommer vi iaf ha en grymt snygg garderob (ja fysiskt, inte klädmässigt) i sovrummet med plats för alla våra kläder. Har ju redan en 2m IKEA-garderob som vi nu bygger ut till 3m och sätter på nya mer moderiktiga skjutdörrar. Snygga mörka spegelblanka. Helrätt.
Blev även lite hyllor och småkrafs som vanligt men hade nog blivit ännu dyrare om det inte varit så sjukt mycket folk. Var fan kommer alla ifrån? Vi bor ju trots allt i en landsände där det inte bor folk. Eller så gör det det uppenbarligen...

Efter att stressat hem från Happis i dimma och regn med en sikt knappt framför motorhuven blev det till att svänga ihop en 3-rätters middag då vi hade planerat besök av två goda vänner i J&P till middag. De hjälpte mig med underhåll och liknande i samband med att jag sålde huset i sommras och jag har sedan dess lovat att bjuda dom på mat som tack för hjäpen, något som skjutits upp bra länge nu.
Blev en liten macka på kavring, pulingröra, citron och rom till förrät, ugnstekt lax med ugnstekt kompott på potatis, rödbetor, blomkål och broccoli komplementerad med romsås/dillsås och en caesarsallad. En liten favvo i repris men gott som fan. Avslutade sedan med en glasskaka baserad på blåbär och philadelfiaost på en botten av mandelbiskvier samt Bailys/Benedictine. 
Efter käket blev det prat och spel innan kvällen avslutades med en nattprommenad tillsammans då vi följde de hem samtidigt som vi rastade Kiitos.

Söndagen sov vi ut och pysslade med alla nyinhandlade prylar från IKEA innan vi gick och såg "Twilight: New Moon". Jag hade svåra problem att hålla mig vaken. Vilken extremt seeeeeg film. Hände ju knappt något och dialogen skulle få Kristina Lugn att framstå som en snabbpratande försäljare. Var en riktig skitfilm i mina ögon men Helena älskar ju böckerna så vi måste ju se filmerna. Blir till att masa sig till bion igen när nu 3:an går upp om nått år eller så. Då har jag med mig druvsocker.

Veckan som kommer nu är om ännu mer fullproppad. Ledig idag måndag då mycket skall fixas hemma med Dreambox-installation och liknande sedan är det flygkurs må, ti och to kväll... Samt på onsdag ska vi på Winnerbäcks koncert med en massa vänner, det blir najs=)
Kronan på verket blir givetvis fredagen, då blir det en 7h flygtur till sydligare breddgrader innan vi kliver ut i solen på Gran Canaria. Jag är där i en vecka och Helana två men hur som helst ska det bli sjukt skönt att slippa det misserabla vädret ett tag och få slippa alla måsten.

Sunspot, here I come.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0