Ett nytt kliv i livet?

Som jag skrev för ett par inlägg sedan så är jag ju sugen att sälja kåken jag bor i nu och skaffa nått nytt. Vet inte riktigt om jag vill ha ett nytt objekt att renovera upp som det här. Är ju rätt dyrt om än kul.. Räknade kvitton igår (tog ett par timmar..) och har lagt ner drygt 120000kr på huset och det bara i material. Har ju stått för i princip allt arbete själv.

Funderar på en lgh som är färdigrenoverad, fräsch som fan. Kanske inte min stil att köpa färdigt men kan ju vara kul att pröva något nytt och lägga alla pengar man sparar på sig själv istället. Risken är bara att man börjar klättra på väggarna när man inte längre behöver hålla i en hammare, dra åt lite skruvar eller sätta upp tapeter... En risk man får ta. Undrar var all min nysparade energi kommer hamna istället?

Har hur som helst sett på ett antal lgh och hus de sista 2v och fastnat för den här. Det första problemet är bara att budgivning pågår så det gäller att agera snabbt och jag har ju inte ens lagt ut huset för försäljning än.... Kommer en mäklar imon torsdag så då ska vi diskutera lite. Bara jag får fotat och så innan jag drar på sem på fre/lö.... snabba bud...

Det andra problemet är sedan, hur går man från en villa med "extra allt" till en lgh? Lär få sälja av en hel del... samt kommer sakna frihetskänslan att bara slänga ut en filt på gräsmattan och och bre ut sig så fort solen visar sig!

Nä, men det här blir nog bra tillslut. Man ska inte stressa upp sig i onödan över allt....
Puss&godnatt

Kommentarer
Postat av: H

Tänk hur det blev.. vad ska du göra med all energi nu??

puss

2009-09-24 @ 16:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0