Wicked Wonderland

Målet för resan till Amsterdam var givetvis Sensation 2009, antagligen världens största dansfest. Dörrarna öppnades 21:00, 22:30 klev första "Superstar DJ:n" på och 06:00 slutade den sista spela. Under de timmarna hinner man bränna rätt mycket kalorier på dansgolvet, trots att man fyllde på med öl, drinkar och vatten. Svettigt svettigt svettigt!!!
Egentligen är musiken som spelas inte riktigt helt min stil, mest hard-house då jag tycker bäst om melodic och euphoric trance, men blev ändå positivt överraskad. Vilket jävla drag det var! Stjärn DJ:s som Fedde le Grant, Sebastian Ingrosso, Erick E, Sander van Doorn samt den hemliga "Mr White" såg till att det aldrig var en lugn stund under nästan 9h, helt sanslöst...
Trodde jag skulle vara bland de äldsta där med mina 28år men ack vad jag bedrog mig. Snittet låg nog runt 27-29 med 18 som undre gräns och drygt 50 som äldsta. Var förvånadsvärt många runt 40, trodde jag aldrig innan. Men skönt att veta att man inte kan bli för gammal för att veta hur man partar ordentligt =)
Arenan var skitfin och den fylldes upp duktigt trots den frikostiga dekoren, barerna och vipställena. Med 40.000 (fyrtiotusen!) besökare både fredag och lördag (vi var bara där på fredagen) så kan jag gissa att de drog inte lite pengar med ca750kr/biljett. Men det här är ett sånt event att man inte riktigt bryr sig om hur mycket det kostar. Det är liksom värt det ändå.
Om jag kommer tillbaka? Sugen blir man ju... Men nästa gång blir det kanske ett av alla de andra eventen som vi aldrig ser röken av här uppe i sverige. Där har vi mycket att lära av våra europeiska bröder och systrar.

Vilka hakar på till Trance Energy 2010?

På hotelrummet innan
På hotellrummet innan

På tåget till arenan
On the way. Polarn Alex längst till vänster och hans tre homies från sthlm.

Fjäril
Sagolik fjäril

Laser
Laser

Översiktsbild
Så sjukt vackert och läckert...

Vackert...
Vackert som sagt...

Put your hands up in the air!
Hands up!

40000 personer...
An ocean of white...

Let the light shine in...
Nästan så man blir religös...


Förutom sensation så var vi även ut på klubben Escape på lördagen... så jävla fet. Amsterdams största klubb, "bara" 2000pers men hur grym som helst... Där blev jag kvar på vip-scenen fram till 04:30 sedan hade drygt 12h dansande på det senaste dygnet givit mig ben av gelé... Skön känsla. Hur ska "Färjan" i Luleå kunna matcha de här upplevelserna? Mission impossible...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Självklart, du är så välkommen:-) Vilka dagar ska du gå?Vi kanske kan styra upp nån förfest tillsammans?

2009-07-06 @ 22:17:52
URL: http://jeanny.blogg.se/
Postat av: Vickan

jag tror inte färjan slår allt det där Stefan, men tänk såhär.. ben&jerrysdagar med mig slår allt. det är dags att komma hem nu..

2009-07-07 @ 11:09:44
URL: http://viktoriasallstrom.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det låter great! Vilka band ska du se? Ja nån dag i förväg kan ju vara en bra ide,framförhållning är A&O ;-)

2009-07-07 @ 17:45:23
URL: http://jeanny.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, om du vill ha mkt drag så är nog inte lördagen att föredra. Lär vara rätt tärda eftersom man då är inne på dag 4.. men man ska väl aldrig säga aldrig;-)

2009-07-08 @ 07:57:28
URL: http://jeanny.blogg.se/
Postat av: Lina

Kolla gärna in min blogg också ! kramar

2009-07-17 @ 22:58:03
URL: http://moliinas.blogg.se/
Postat av: J O H A N N A [f a v o u r i t e c h i l d]

fin blogg :P



Du skulle möjligtvis inte vela gå in här & rösta mig vidare i en fototävling som jag är med i? Jag skulle verkligen uppskatta det & det skulle betyda tusen. Tryck på länken och du kommer direkt till min bild. Tack på förhand. <3



http://svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=823&image_id=2837

2009-07-18 @ 12:07:47
URL: http://favouritechild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0