En flashback av inspiration



0-27e56cdaaf2ed4e4d9c8fc33f05696af.png

Har ju alltid varit rätt duktig att lägga ner lite energi och möda på att laga mat, så även första halvåret som singel. Men det senaste halvåret har inspirationen och orken inte funnits där, så jäkla trist att lägga ner energi på något som ändå bara jag kommer se och som ändå är uppätet på några minuter. Därav har få tillagade rätter tagit mer än 15min att göra, visserligen rätt hälsosamma, men ändå.

Men idag efter 4timmars solande och läsande på tomten fanns åter lite av den energin att skapa igen. Kikade igenom vad som fanns och kom fram till att fyllda gratinerade potatishalvor med sallad till vore kul att göra. Sagt och gjort utan att lagat något sånt innan så kokade jag potatisen och gröpte sedan ur hälften av innehållet och blandade med en röra på turkisk yoghurt, räkost, riven ost, räkor samt olika kryddor (hemligt, ha!) vilken jag mixade slät. Fyllde sedan de urgröpta potatishalvorna och gratinerade i 20min. Till detta sedan en räksallad för att få i sig lite extra proteiner och mineraler.

Allt skjöldes sedan ner med en kall öl och smakade fullkommligt gudomligt:)

Få se om detta bara var ett temporärt återfall med matlagningsinspiration eller något varaktigt men det var kul att se att man fortfarande inte gör bort sig i köket. Nästan så att man snart börjar våga bjuda hem folk igen;)

En prommis i kvällssolen nu kanske och lite Ben&Jerrys på det innan jag förklarar veckan avslutad.


Kommentarer
Postat av: Jenna

Tack för tipset :) Har hört en hel del gott om dem. Det enda jag undrar är om dessa finns till tele2?

Det är helt klart det mest ekonomiska valet av operatör för mig har jag lärt mig!

2009-07-19 @ 23:22:21
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Jenna

Tackar för all info :) Det är verkligen en hel mobildjungel det här!

2009-07-19 @ 23:41:46
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Itchi

Jeeees.... Vad du kan!!

2009-07-20 @ 23:06:26
URL: http://itchi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0