Underbart i olika former

Medans jag packade upp alla saker efter hemkomsten idag lyssnade jag som vanligt till den allt som fantastiska webradioshowen "A state of Trance" med Armin van Buuren på di.fm. Där spelade han en helt underbar låt som verkligen lyfte mitt humör som var lite halft nere. Ibland är det otroligt hur lite som krävs i vissa lägen.
Låten han spelade var Chicane - Poppiholla (The Thrillseekers Remix). En otroligt vacker trancelåt med en melodi som fångar en fullkommligt. Som vanligt när jag upptäcker ny bra musik så börjar jag youtuba och googla och här kom jag fram till att den inte är helt ny utan är gjord i en annan version av den talangfulle Sigur Ros under namnet Hoppipolla, en version (originalet antagligen utan att googlat allt för mycket) som var väldigt vacker den med, fast med en annan sinnesstämmning. Lägger upp båda här, vilken faller dig bäst i smaken?

Ge gärna videon av Chicane 3 minuter av ditt liv, den är som vanligt av deras videos mycket sevärd. Jag har en annan mycket speciellt favvo av Chicanes vackra musik, den väcker (om än sorgliga) känslor hos mig. Men den får komma senare i ett annat inlägg=)



Kommentarer
Postat av: Itchi

Tranceversionen, helt klart. Jag är väl, som nog redan de flesta känner till, ingen trancediggare, men sånt här går helt klart an! Kanske för att videon tilltalade mig. Det gav den iaf ytterligare en skjuts.

Den första föll mig inte alls i smaken, tyvärr.

2009-07-26 @ 10:57:17
URL: http://itchi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0