Nytt på den svenska musikfronten

Såg i veckan på veckans hitvarning på ZTV en ny låt som jag direkt fastnade för och kände att det var något bekant med rösten. Mannen det var är Andreas Grega, sångare i ska/punk-bandet Kungers som hade låten "Slipstenar" som jag älskar och spelades lite på P3 för något år sedan. Hittade ingen bra version av den på youtube men finns att höra på Kungers myspace-sida för den som vill fördjupa sig.
Hur som helst, Andreas har nu börjat(?) sjunga solo och gör det med beröm. Han har en speciell röst som jag gillar och låter lite som Nikola Sarcevic i Millencollin. Ska bli mycket intressant att ta del av ett album!
Lyssna och bilda dig en egen uppfattning.

 


Den andra låten jag fastnat lite för är lite skön synt/pop från för mig nya Julian Brandt. En skön kärlekshistora i lugnt tempo med Kitty Jutbrink (!) som co-singer.





I övrigt går jag mest nu och väntar på Erik Hassles debutalbum. Missade hans speling igår på PDOL vilket var lite surt (men var på en rätt schysst förfest istället;) )  men får en ny chans till veckan på Lulekalaset, fast då i RIX FMs tappning så då lär det bara vara 2-3låtar i bästa fall. Alltid något.

Kommentarer
Postat av: Itchi

Jao jao! Vi kan väl säga så här om första låten... Den var kanske inte så mycket för mig vid en första lyssning, men låten var lite söt. HAN var söt.

Och om andra låten... Den var kanske inte så mycket för mig alls, men nånstans var ju låten lite söt. KITTY är söt.

2009-07-27 @ 11:09:47
URL: http://itchi.blogg.se/
Postat av: Stoxe

Haha... Du är för söt.

2009-07-27 @ 15:03:34
URL: http://stoxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0