Brats, silikon och lilla jag

Då var man åter i  norr efter en långweekend i Båstad och har lite tid att reflektera över alla intryck, för intryck fick man!

Bilade ner tillsammans med min kusin till min andra kusin och hans familj i deras nya hus i centrala båstad, givetvis lyckades man tajma in det så bra att det var under tennisveckorna. De beryktade veckorna när stureplan förflyttas till västkusten.
Lilla charmiga Båstad exploderar då från 25000invånare till 100000invånare under en kort period. De flesta med bara ett mål, att festa så hårt och mycket som möjligt!
Det var ju lika bra att ta seden dit man kommer nu när man ändå har haft en semester som gått i "sena nätter med hög musiks" tecken. =)

Första kvällen blev det lite acklimatisering med en kort sväng på Loftet ovanpå Pepes Bodega. Bra röj och en förvånadsvärt bra DJ, bästa musiken på hela helgen. Slank bara ner ett par öl och lite snackande med folk man mötte, inget dansgolv för en gångs skull och blev en i sammanhanget rätt tidig kväll.

Dagen efter blev det lite båtåka till Torekov för lunch med kussen, en bekant till han och hans två söner. Jäkligt kul och skönt med flertalet diskutioner och "inside-information" om fotbollsvärlden då den bekanta är rätt inflytelserik och lite av en profil inom svensk fotboll och stockholmsfotbollen. Intressting in deed...
Kvällens stora höjdpunkt var att kussen fixat så vi stod med på vip-listan till tidningen Cafés fest på Sand genom lite kontakter. Var skitroligt och lite overkligt att få frottera sig med alla kändisar, käka högklassiska bufféer och ha tillgång till fri bar hela kvällen! Blev lite lustigt för en som inte är van vid sådant... Ställde mig i baren och kikade igenom den för kvällen specialkomponerade drinklistan som genomgående gick i "mango"-tecken. Valde ut en favorit och fick den tillblandad, upp med visakortet som vanligt och höll fram. Möttes av en oförstånde blick av bartendern innan det gick upp för mig att allt var gratis, lite pinsamt, kände mig som en rookie haha. Innan kvällen var slut hade jag iaf prövat samtliga drinkar på listan och lite till, utan att visa kortet;P
För att köra lite namedropping av alla som var där (nu tänkte man inte ens på alla, eller tyckte många såg bekanta ut men inte hittade namn..) så kan jag nämna bl.a. Peter Forsberg, Jens Byggmark, Måns Zelmerlöv, Kristin Kaspersen, Jonas Björkman, Stakka Bo, Johan Lindeberg, Marie Serneholt, Glenn Strömberg, Sofi Fahrman, Ebba von Sydow, Mårten Andersson, Stefan Sauk, Andreas Carlsson mfl. mfl... Som sagt det var lätt att bli lite starstruck. Man kände ju ändå lite "Vad gör lilla jag här?".
Jojustja, en annan person som var underbar och söt i verkligheten var alla pojkars våta dröm, Hannah Graaf. Hon var supersweet och lätt att prata med och hennes kille var rätt skön han med. Blev presenterad för henne i början av kussens bekant och skakade hand. Först visste jag inte vem hon var men tyckte hon såg bekant ut, sedan trillade polletten ner=)
Hur som helst kan jag säga att hon har ett riktigt fast handslag och vi connectade lite där vi stod och snackade om allt möjligt. När hon och hennes sällskap lämnade stället kom hon till och med fram och gav mig en kram. Kändes lite stort iaf;)
När vi kände att vi minglat fördig drog vi hem för aftonen. En ny dag hägrade.

Lördagen blev det ett besök hos exet & hennes nya kille (han var inte direkt störtförtjust att jag dök upp) i Halmstad och kikade till mina små bäbisar Molly & Mimmi som bor hos henne. Var ett kärt återséende och allt flöt på bra. Tillbaka i Båstad blev det till att spela lite tennis och bada innan man gjorde iordning sig för kvällen. Blev lite grillning och champagne-drickande innan vi vuxna gled vidare till Loftet där ett drinkbord stod och väntade. Totalt gick det under kvällen 3st flaskor chamnpagne till och ett helrör med alla tänkbara tillbehör. Svindyr afton men svinkul. Roligt att nån gång i livet få festa tillsammans med de välbärgade med pappas bankkort och alldeles för mycket hårgelé i håret samt deras patinablonda silikonfyllda hang-arounds;P
Jag höll mig dock till att dricka champagnen istället för att spruta ut den, med 1995kr/flaskan så tillåter inte min ekonomi det samt att jag tycker att det är ett jäkla slöseri med god dricka. Nä såna fasoner får de hålla på med själva, tycker det känns lite omoget.

Söndagen blev rätt soft med bakis-våfflor, käk vid havet och vattenskidåkning i solnedgången. Var överlag en otroligt lyckad helg och jag kommer mer än gärna tillbaka. Om inte för att festa så iaf för att få umågs med kussen, hans sambo och deras två små barn på 2 resp 4år. Lillgrabben är jag tom gudfar till så det gäller ju att visa sig lite då och då så han inte glömmer bort en=)

Jag kommer då inte glömma den här helgen. På återseende Båstad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0