Hjärtat slår sällsynta slag

Blev en lite längre paus än jag trodde.. Hade ju planer att skriva lite i söndagskväll men då fick en kompis lite flytthjälp istället, skulle aldrig neka någon hjälp om jag så låg för döden, och igår kände jag mig helt sjukt sliten då jag kom hem från jobbet. Trött, hängig och snuvig. Och då kan man inte direkt säga att man slet på jobbet.... skäms nästan för att jag fick lön för det lilla jag uträttade... Men det var inte mitt/vårt fel.. En kedja är ju inte svagare än dess svagaste länk och den länken fanns inte hos oss. Skönt iofs. Det blev mycket tid att sola. Inte helt fel nu när värmen äntligen är här.

Har även pratat ihop mig med lite folk på jobbet och styrt upp en utflyttningsfest/kräftskiva. Går av stapeln lördagen den 15/8 och lär bli najs.... Inte så man skulle bry sig så mycket om störningsjouren dyker upp i området direkt;)
Ser förövrigt fram emot de närmsta helgerna. Är redan nu uppbokad fre&lö de närmsta 3v på diverse fester och upptåg. Måste nog gör en till beställning på Rånefestis..... eller två... 5L räcker inte långt...

Vackrast just nu på den svenska musikfronten är Chistopher Sander  - Hjärtat slår sällsyna slag. Väldigt enkelt och med en text det är lätt att känna igen sig i. Tycker ni också att rösten är bekant? Christopher är sångaren i Ingenting som just nu även är ute med låten Halleluja som rullar på P3. Inte helt fel den med.
http://www.dn.se/webbtv/film-ljud/christopher-sander-hjartat-slar-sallsynta-slag-1.859552


För er som lyssnar på musik med ett betydligt högre bpm (ja, du Alex!;) ) kan jag tipsa om :
Avenger - Celestus (original mix)

Sunset - Skydiver (Original Mix)

Stowers & Young - Ocean (Sly One vs. Jurrane Remix)

Philippe El Sisi ft.Aminda-You Never Know (Aly & Fila Remix)
[Samtliga finns på youtube]


Tycker egentligen att fler borde ge trancemusiken en chans. Även om den kan vara svårt att komma in i i början, låtar som ofta är runt 9min långa med 5min intro är det svårt att locka folk med om de inte har ett jäkla tålamod;P
Det är dessutom stor skillnad på melodic/euphoric trance och den musik som blev förknippad med Gudrun Schyman i mitten av 90talet. Jag är ingen rejvare och den enda svamp jag äter är laglig. Dessutom är Gudrun en nolla som som vanligt bara då försökte vinna billiga röster och verka ungdomlig. Tant.

Kommentarer
Postat av: Lillsyrran igen

Tant.

DÄR har du en riktigt bra avslutning. Du KAN ju skriva!!

Några månader till och du kan jämföras med Markus Larsson på Aftonbladet.

Ska kolla upp de där artisterna på Spotify (om de finns där)?



Kan inte du fixa en cd-skiva till mig med massa bra trance?



2009-08-05 @ 10:37:22
Postat av: Stoxe

Vete fan om allt det där finns på spotify, inte troligt då spotify är kass på sån musik... Ladda hemm eller lyssna via youtube. Det funkar.



Hinner inte fixa en cd nu med allt annat som händer men kan skicka en mix jag satte ihop för ett tag sedan. Den e grym;)

2009-08-06 @ 18:42:58
URL: http://stoxe.blogg.se/
Postat av: Lillsyrran

Ja! Skicka en mix. Hur skickar du den? via cd på posten?

2009-08-07 @ 13:20:33
Postat av: Stoxe

Jag funderar ut något sätt... den är inte så stor, under 100mb om jag minns rätt så borde kunna lägga ut den på en filserver eller liknande. Hmmm, eller kanske tom hotmail stöder så stora filer numera? Äh, löser det när jag har tid. Jobbar mycket kväll just nu!

2009-08-11 @ 23:50:17
URL: http://stoxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0