Kaos Kaos Kaos....

Det är väl så man kan summera det jag lever i just nu.... Efter en vecka i lägenheten kan man konstatera att jag hittils hunnit packa upp ca 10bananlådor och har ett 40tal kvar. S.U.C.K.....
Men har iaf fått sån ordning att köket är i det närmaste uppackat, jag har en säng att sova i, ett matbort att äta vid(vilket iofs bara är frukost, det var 3v sedan jag lagade mat...) samt det viktigaste då, jag har internet igen, ett begränsat antal tv-kanaler samt en komplett uppackat stereo. Allt som behövs för att överleva i storstadsdjungeln.

Har ju jobbat dag och kväll i 3v nu och har en vecka kvar, därav att det går lite långsamt här hemma att bli klar. Men det artar sig som sagt. Hade tänkt fixa en hel del i helgen, men det sket sig. Prioriterade att vara social istället. Rara Klara kom förbi i fredags och slet ut mig på stan för att se till att jag fick i mig lite käk. Blev Tapachula, det nya mexikanska stället. Riktigt nice! Lördagen lite utrensning ur huset, fotboll på TV4 samt besök av Lovisa som ville kika in lägenheten och snacka bort ett par timmar. Efter det blev det en sväng till Boden för fest och kom inte hem förrens nu efter 20 på söndagskvällen. Så så bra gick det med min "inredningshelg". Men vafan, kartongerna finns kvar. Det sociala livet är mycket viktigare att vårda. Och fan så mycket roligare.

Nu ska vi se om jag kan hänga in alla kläder efter en vecka i resväskor. Fritt fram för den som är proffs på strykning att titta förbi kan man lugnt säga...

I övrigt känns livet jävligt bra just nu. Lägenheten har verkligen ingjutit lite nytt blod i mig. Man måste våga ruska om verkligheten lite ibland om man vill ha till en förändring!


En stor kram till alla som känner sig behöva en:)

Kommentarer
Postat av: Itchi

Du, jag blir nästan lite avis ju! Det är så himla kul att inreda ett nytt hem! Är jag den enda som tycker det eller? =P Då ingår ju uppackning också. Skall jag antaga att du är helt fri från huset nu?

2009-09-01 @ 09:51:45
URL: http://itchi.blogg.se/
Postat av: Stoxe

Nope, inte helt fri än. Har kvar huset månaden ut men det är i princip helt tomt. Lite städning kvar och måste tömma friggebon. Och slänga en jäkla massa skräp. Och antagligen klippa gräset minst en gång till. Och...



Packar fortfarande upp men snart kan man börja inreda på riktigt:) Så fort nya soffan är här vilket borde vara bra snart så kan jag grovmöblera lite bättre och börja sätta upp saker. Ska köpa lite nya möbler med, soffbord, gardiner m.m. Springer runt lite på inredningsaffärer här nere som Mio, EM, Svenska Hem m.m. och har tom tänkt ta en tripp till Ikea. Undrar om man vågar ta med sig någon med kvinnlig fägring eller om besöket då kommer att ta dubbelt så lång tid?:P

Sugen på att kanske tapetsera om något med, bara för att få in lite mer färg och personlig toutch.



Kommer bli grymt det här!:)

2009-09-02 @ 19:29:45
URL: http://stoxe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0